Direktlänk till inlägg 29 oktober 2012

Cåres härligaste söndag!

Av Hannah - 29 oktober 2012 14:58

Eftersom killarna är mer morgonpigga än tjejerna i flocken så steg de upp TIDIGT denna söndag, dvs alla killar utom Thor som än så länge är begränsad till mattes mage. Det var dessutom dags att ställa om klockorna och trots att jag vet att man ställer tillbaks dem på hösten och ställer fram dem på våren så måste jag alltid tänka till en extra gång, speciellt när jag är nyvaken. Killarna hade stigit upp kl 6 vintertid, vilket är kl 7 sommartid, medan Keela och jag sov ända till...till...senare.


Cåre har blivit kung på vad husse och matte valt att döpa till "passiva markeringar på plåtskåpet" men som egentligen är rent tiggeri efter kong, boll, dummy eller annan leksak som finns i detta plåtskåp. Även denna morgon lyckades han och världens lyckligaste "täääfer" hade dragkamp, apporterade, rullade runt på golvet med sin underbara, fantastiska kong. I flera timmar bara njöt han av att ha sin kong och vara lycklig!


 


När husse och matte vaknat till ordentligt var det dags att börja bege sig mot dagens träningspass. Ett helt gäng var vi som tränade patrullering och grillade korv. Cåre och husse fick ett spår eftersom matte börjar känna sig otymplig i terräng där jag måste luta mig bakåt och lyfta på benen för att ta mig framåt på ett sansat sätt. Hjälte-Cåre var sååå duktig! Han gör framsteg hela tiden och har verkligen fattat bevakningsbiten nu. Han älskar "sina" figgar även om hans huvudfigge - husse - gick bakom honom denna gång och var tråkig!


Härligt träningsväder, kallt, klart och krispigt och till och med huskytanten fick komma ut och smaka en korvbit vid elden. Synd att helgerna inte är längre.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hannah - 4 april 2013 19:29

Den 2 april kl 02.27 kom äntligen flockens nya medlem, Thor. 3720 gram och 49 cm frisk liten pojke kom ut och band sina föräldrar vid sina lillfingrar från första stund....

Av Hannah - 2 januari 2013 14:15

Vi började jul- och nyårshelgen med att ta en 75 mils roadtrip till Axmar och mattes föräldrar. Där var det förhållandevis varmt, -4, motför de -28 som var vår verklighet den 22 december då vi flydde Boden. Bilresan ner i den nya bilen, en Subaru out...

Av Hannah - 29 november 2012 13:00

Igår kväll när vi gick och lade oss hörde vi riktiga snarkningar från fotändan. Varken Anders eller jag sov. Det gjorde däremot Cåre. Inte ens ett "pass på" kunde väcka vår annars så pigga kille! Men så imorse vid 05.40 kom en glad täääfer och hela...

Av Hannah - 12 november 2012 15:48

...är tydligen ett årligt förekommande event som folk längtar till. Anders och jag var där för första gången i år, så många ord, så lite mening. Men god mat i alla fall - som tur var!   Den föreläsning de hade i år var "Spårhunden och lukterna" o...

Av Hannah - 8 november 2012 12:38


  Detta var jag i vecka 12+1...       Så här ser jag ut nu i 21+1...        Totalt har jag till 21+1 gått upp från 48-49 kg till 61 kg. Lite skrämmande med tanke på att jag har halva graviditeten kvar..!! ...

Ovido - Quiz & Flashcards