Direktlänk till inlägg 23 oktober 2012

Dingeling!

Av Hannah - 23 oktober 2012 22:06

Idag var vi, husse och matte, till Sunderbyn och tittade på valp!
En livlig krabat som inte ville vara still, med tillhörande dingeling! Så Thor var ju ett bra arbetsnamn..! Vi fick några fina bilder med oss hem också och jag tror mig kunna ana en Andershaka på lillkillen.


Det var en härlig känsla att få se honom och få en liten glimt in i hans tillvaro. Allt såg bra ut, öron, ögon, näsa, hjärna, ryggrad, hjärta, armar, magsäck, urinblåsa, dingeling, ben - allt fanns där! Man såg honon "andas", såg hjärtat slå och såg hur han sprattlade runt där inne som värsta lillninjan. Matte är mycket nöjd! Cåre såg lite besviken ut när husse berättade för honom att det inte var någon schäfervalp, men jag tror nog att han kommer över det!


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hannah - 4 april 2013 19:29

Den 2 april kl 02.27 kom äntligen flockens nya medlem, Thor. 3720 gram och 49 cm frisk liten pojke kom ut och band sina föräldrar vid sina lillfingrar från första stund....

Av Hannah - 2 januari 2013 14:15

Vi började jul- och nyårshelgen med att ta en 75 mils roadtrip till Axmar och mattes föräldrar. Där var det förhållandevis varmt, -4, motför de -28 som var vår verklighet den 22 december då vi flydde Boden. Bilresan ner i den nya bilen, en Subaru out...

Av Hannah - 29 november 2012 13:00

Igår kväll när vi gick och lade oss hörde vi riktiga snarkningar från fotändan. Varken Anders eller jag sov. Det gjorde däremot Cåre. Inte ens ett "pass på" kunde väcka vår annars så pigga kille! Men så imorse vid 05.40 kom en glad täääfer och hela...

Av Hannah - 12 november 2012 15:48

...är tydligen ett årligt förekommande event som folk längtar till. Anders och jag var där för första gången i år, så många ord, så lite mening. Men god mat i alla fall - som tur var!   Den föreläsning de hade i år var "Spårhunden och lukterna" o...

Av Hannah - 8 november 2012 12:38


  Detta var jag i vecka 12+1...       Så här ser jag ut nu i 21+1...        Totalt har jag till 21+1 gått upp från 48-49 kg till 61 kg. Lite skrämmande med tanke på att jag har halva graviditeten kvar..!! ...

Ovido - Quiz & Flashcards